Dirigent

Het Philharmonisch Gezelschap Reuver staat onder muzikale leiding van dirigent Geert Schrijvers.

Dirigent en componist Geert Schrijvers werd in 1971 geboren in Reuver. Zijn eerste stappen in de muziek zette hij thuis, op schoot bij zijn vader, alvorens hij als klarinettist aansloot bij het Philharmonisch Gezelschap Reuver. Na de middelbare school studeerde hij klarinet aan het Brabants Conservatorium in Tilburg, en nog tijdens zijn studie besloot Geert, geïnspireerd door zijn ervaringen in het Nationaal Jeugd Harmonie Orkest, zich het dirigentenvak eigen te maken.

De directie-opleiding volgde hij aan het conservatorium in Rotterdam. Deze studie werd gecombineerd met een studie Muziekwetenschappen aan de Universiteit van Utrecht.

In deze periode begon Geert met het dirigeren van diverse orkesten en het geven van masterclasses, play-ins en bijscholingen. Iets wat hij tot op de dag van vandaag doet.

Naast het dirigeren houdt hij zich o.a. bezig met doceren, arrangeren, componeren en musiceren. Op het podium was hij vaak te zien in uitvoeringen van het eigenzinnig “Original Winds” een groep artiesten (helaas niet meer actief) die hun artistieke heil vonden in combinaties van muziek met andere kunstvormen. Veel van de ideeën die daar hun oorsprong vonden, probeert Geert te integreren in de wereld van de blaasmuziek. Vanuit deze ervaringen richtte hij Stichting UnScene op, een organisatie die (amateur)verenigingen helpt bij het realiseren van grote, vaak theatrale projecten, die de reguliere concerten overstijgen.

Na zijn studie legde hij zich toe op het schrijven, organiseren en leiden van bijzondere projecten zoals theatervoorstellingen, concert documentaires en radio uitzendingen. Voor deze projecten arrangeerde hij veel muziek en via het arrangeren begon ook het componeren, voor kamermuziekensembles, harmonie-, fanfare- en symfonie orkesten. De muziek van zijn hand wordt uitgegeven bij uitgeverij Molenaar Editions.

Oud ijzer actie Harmonie Reuver

De op vrijdag, 3 april geplande huis-aan-huisinzameling van oud ijzer in de kernen Reuver en Offenbeek gaat in verband met de corona maatregelen helaas niet door.

Op dit moment is niet bekend of hiervoor een nieuwe datum geprikt wordt. Dat is o.a. afhankelijk van voor hoelang de maatregelen gaan gelden.

Harmonie Reuver vindt dat uiteraard ontzettend jammer. Mocht er een nieuwe datum komen, dan wordt u hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd.

Wij hopen dat u een plekje kunt vinden, om het oud ijzer voor ons te bewaren.

Staat het u echt in de weg, dan kunt u het ook naar het milieupark brengen.